Kommunenkät-statistik 2023

Svensk Radonförening

Antal svar : 68 (av 290 tillfrågade kommuner)

Örkelljunga , Svalöv , Perstorp , Klippan , Markaryd , Växjö , Hedemora , Tanum , Eslöv , Mörbylånga , Umeå , Tranemo , Gislaved , Järfälla , Västerås , Bjurholm , Bjurholm , Piteå , Nykvarn , Vänersborg , Gnosjö , Upplands Väsby , Lerum , Hylte , Nyköping , Trollhättan , Skurup , Osby , Kungsör , Arboga , Härryda , Herrljunga , Mariestad , Töreboda , Gullspång , Hässleholm , Kil , Norrtälje , Strängnäs , Ljungby , Täby , Robertsfors , Ekerö , Lomma , Stenungsund , Höganäs , Ronneby , Båstad , Kristinehamn , Alingsås , Uppvidinge , Arvika , Vallentuna , Botkyrka , Storuman , Örebro , Trosa , Övertorneå , Surahammar , Ulricehamn , Huddinge , Smedjebacken , Essunga , Linköping , Partille , Hörby , Sävsjö , Sundsvall ,

1. Finns det en handlingsplan för att jobba med radonfrågor på er kommun

2. Hur stor andel av kommunens egna fastigheter har genomgått en radonmätning den senaste 5-årsperioden?

3. Hur stor del av alla flerbostadshus har rapporterat till kommunen att de har mätt radon de sista 5 åren?

4. Bedöm hur aktivt du tycker att kommunen ställer krav på ägare till flerbostadshus som uppmätt förhöjd radonhalt att utföra åtgärder?

5. Bedöm hur aktivt du tycker att kommunen ställer krav på egnahemsägare som uppmätt förhöjd radonhalt att utföra åtgärder?

6. Hur många är sysselsatta inom arbetet med radon på kommunen? Bedöm i antal i heltidstjänster

7. Svensk Radonförening arrangerar årligen Radondagen som är ett uppskattat forum för information, nyheter och erfarenhetsutbyte kring radonrelaterade frågor. Hur många gånger har er kommun deltagit på radondagen?